Από το Blogger.

Αναζήτηση άρθρου

Δημοφιλέστερα εβδομάδας

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

Υπάρχουν τροφές που μας φτιάχνουν τη διάθεση

Υπάρχουν τροφές που βοηθούν στην άμεση βελτίωση της διάθεσής μας.

Αυτή η επίδραση οφείλεται στην παραγωγή των ενδορφινών, μιας κατηγορίας ουσιών που διεγείρουν τα θετικά συναισθήματα. Ωστόσο, η επίδραση αυτή είναι προσωρινή. Όλα τα συστήματα του ανθρώπινου σώματος χρειάζονται θρεπτικά συστατικά για τη σωστή λειτουργία τους, και ο εγκέφαλος δεν αποτελεί εξαίρεση.

Σύμφωνα με τις έρευνες οι παρακάτω ουσίες επηρεάζουν θετικά την διάθεσή μας:
- Το φυλλικό οξύ: Το βρίσκουμε σε χυμό πορτοκαλιού, σε σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σε φιστίκια, σε φασόλια, σε όσπρια και σε εντόσθια. Το 38% των ενηλίκων που παρουσιάζουν συμπτώματα κατάθλιψης έχουν έλλειψη ή ανεπάρκεια φυλλικού οξέως. Η συγκεκριμένη ανεπάρκεια μπορεί να περιορίζει την ικανότητα του σώματος να παράγει τους νευροδιαβιβαστές που λειτουργούν ως σταθεροποιητές της διάθεσης.

- Η θειαμίνη: Τη βρίσκουμε σε: μοσχαρίσιο συκώτι, μαγιά μπύρας, ψωμί ολικής αλέσεως, τα δημητριακά, το ρύζι, οι σπόροι ηλίανθου, η χοιρινή μπριζόλα, φύτρα σιταριού, μπιζέλια, μαυρομάτικα φασόλια, φάβα, πλιγούρι βρώμης και σε δημητριακά ολικής άλεσης. Η αύξηση των επιπέδων της θειαμίνης οδήγησε στη βελτίωση της διάθεσης των συμμετεχόντων. Τα άτομα που είχαν χαμηλά επίπεδα θειαμίνης, αντίθετα, παρουσίαζαν συμπτώματα ανορεξίας, μυϊκής αδυναμίας, ευερεθιστότητας και κατάθλιψης.

- Το μαγνήσιο: Υπάρχει στο σπανάκι, σε αποξηραμένα φρούτα, σε ξηρούς καρπούς, σε δημητριακά ολικής άλεσης, σε όσπρια, σε θαλασσινά και σε κακάο. Έπειτα από λήψη συμπληρώματος μαγνησίου για επτά ημέρες με κάθε γεύμα, ασθενείς με μείζονα κατάθλιψη έδειξαν σημαντικά σημεία ανάρρωσης. Τα ανεπαρκή επίπεδα μαγνησίου μπορεί να προκαλέσουν βλάβες στους νευρώνες του εγκεφάλου που να οδηγούν σε συμπτώματα κατάθλιψης.


..επιμέλεια:  Ελευθερία Τζώη