Από το Blogger.

Αναζήτηση άρθρου

Δημοφιλέστερα εβδομάδας

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

Τροφές οι οποίες προκαλούν αϋπνία

Υπάρχουν τροφές που αν  καταναλωθούν αργά το βράδυ, θα εμφανιστούν εντονότερα  προβλήματα υπνηλίας.

Γλυκά: Προκαλούν εφιάλτες
Μελέτες έχουν δείξει ότι 7 στους 10 ανθρώπους που καταναλώνουν γλυκά  (π.χ. σοκολάτες, παγωτά) πριν τον ύπνο παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα να δουν εφιάλτες. Αυτό οφείλεται στο ότι τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης δημιουργούν περισσότερα κύματα στον εγκέφαλο, τα οποία σχετίζονται άμεσα με τους εφιάλτες. Η σοκολάτα περιέχει επιπλέον και καφεΐνη, η οποία δρα διεγερτικά και επηρεάζει αρνητικά τον ύπνο.

Μακαρόνια: Καθυστερούν τον ύπνο
Τα μακαρόνια δυστυχώς δεν αποτελούν ένα ιδανικό βραδινό γεύμα, καθώς οι υδατάνθρακες που περιέχουν θα μετατραπούν σε λίπος. Εκτός αυτού, δεν τρώγονται ποτέ σκέτα, που σημαίνει ότι ένα πιάτο μακαρόνια περιλαμβάνει επίσης λάδι, τυρί, σάλτσες κτλ., τα οποία θα οδηγήσουν με την σειρά τους στη δημιουργία ακόμη περισσότερου λίπους.

Πίτσα: Καλύτερα χωρίς πολλά λιπαρά
Μπορεί να προκαλέσει καούρες και δυσπεψία λόγω των λιπαρών και παχυντικών συστατικών της (ειδικά των τυριών και των αλλαντικών).

Δημητριακά: Δίνουν ενέργεια
Η υψηλή περιεκτικότητα των δημητριακών σε επεξεργασμένα σάκχαρα και σε υδατάνθρακες, τα καθιστούν καλά για πρωινό, καθώς τότε χαρίζουν ενέργεια. Τις βραδυνές ώρες όμως μας γεμίζουν με ενέργεια που δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε.

Αλκοόλ: Δεν χαρίζει ποιοτικό ύπνο
Διαταράσσει τον ύπνο και δεν μας αφήνει να ξεκουραστούμε και να αναζωογονηθούμε. Το αλκοόλ επεμβαίνει στη λειτουργία του ύπνου κι ενώ όταν πέφτουμε για ύπνο νιώθουμε ότι κοιμόμαστε βαριά, όταν η επήρεια του αλκοόλ περάσει, αρχίζουμε να ξυπνάμε και να κοιμόμαστε ελαφριά, χωρίς τελικά να ξεκουραζόμαστε σωστά.

Κόκκινο κρέας και αλλαντικά: Υπό προϋποθέσεις και μόνο
Τα λιπαρά και οι πρωτεΐνες που περιέχουν κάνουν το στομάχι να δουλεύει υπερωρίες, καθώς χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να περάσουν από την πεπτική διαδικασία. Το καλό με το κρέας είναι ότι περιέχει τρυπτοφάνη και σίδηρο, τα οποία βοηθούν τον ύπνο, με την προϋπόθεση να μην καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες και αμέσως πριν από αυτόν.


...επιμέλεια: Ελευθερία Τζώη