Από το Blogger.

Αναζήτηση άρθρου

Δημοφιλέστερα εβδομάδας

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

Μύθοι που υπάρχουν για τη σοκολάτα

Συνεχώς ανακαλύπτονται πολλά οφέλη για την υγεία μας μέσω της κατανάλωσης της σοκολάτας. 

Ωστόσο, πολλοί είναι και οι μύθοι που υπάρχουν σχετικά με αυτήν, οι οποίοι έχουν προκύψει από λανθασμένη πληροφόρηση ή από έλλειψη των απαιτούμενων γνώσεων. Η κατανάλωση σοκολάτας έχει κατηγορηθεί για πολλά μεταξύ των οποίων είναι και τα ακόλουθα:

1. Η σοκολάτα περιέχει πολλή καφεΐνη: Η σοκολάτα δεν έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Ο καφές τύπου ντεκαφεϊνέ περιέχει περισσότερη, ενώ ο κανονικός καφές περιέχει ασύγκριτα μεγαλύτερη ποσότητα.

2. Η ζάχαρη στη σοκολάτα προκαλεί υπερκινητικότητα στα παιδιά: Πάρα πολλές αξιόπιστες μελέτες απέδειξαν πως δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ της ζάχαρης στη διατροφή των παιδιών και στην υπερδραστήρια συμπεριφορά τους. 

3. Η σοκολάτα προκαλεί τερηδόνα και καταστρέφει τα δόντια: Η σοκολάτα έχει μικρότερη επίδραση στην οδοντική πλάκα από ό,τι η επιτραπέζια ζάχαρη. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα μέρη του φασόλια του κακάο (το κύριο συστατικό της σοκολάτας) μειώνουν κατά πολύ τα βακτήρια του στόματος και κατ’επέκταση περιορίζουν τη φθορά των δοντιών.

4. Η σοκολάτα παχαίνει: Φυσικά και το κάνει. Το ίδιο όμως, θα συμβεί εάν φάμε και μεγάλες ποσότητες φαγητού. Η κατανάλωση όμως μιας μικρής ποσότητας σοκολάτας κάθε πέντε ημέρες συνδέεται με χαμηλότερο ΔΜΣ.

5. Η κατανάλωση σοκολάτας αυξάνει το στρες: Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός μικρού κομματιού μαύρης σοκολάτας την ημέρα για δύο εβδομάδες μειώνει σημαντικά τα επίπεδα των ορμονών του στρες σε ανθρώπους που υποφέρουν από έντονο άγχος.

6. Η σοκολάτα στερείται θρεπτικής αξίας: Ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας έχει την αντιοξειδωτική ικανότητα που έχουν τρία φλιτζάνια πράσινου τσαγιού, ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ή ένα φλιτζάνι βατόμουρα. Επιπρόσθετα, περιέχει ανόργανα άλατα και φυτικές ίνες.

7. Σοκολάτα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 70% κακάο για να κάνει καλό: Η γενική σύσταση είναι να καταναλώνουμε μαύρη σοκολάτα με τουλάχιστον 70% κακάο για να έχουμε τα αναμενόμενα οφέλη για την υγεία. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα τόσο υψηλότερη είναι και η περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

8. Η σοκολάτα προκαλεί ακμή: Οι μελέτες που έχουν γίνει επί τους θέματος, δεν έχουν δείξει κάποια συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης σοκολάτας και της ακμής. Η διατροφή γενικά δεν παίζει κανένα ρόλο στη θεραπεία της ακμής στους περισσότερους ασθενείς.

9. Η σοκολάτα αυξάνει την κακή χοληστερόλη: Ενώ είναι αλήθεια ότι η σοκολάτα περιέχει βούτυρο κακάο, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, μεγάλο μέρος του λίπους προέρχεται από το στεατικό οξύ, το οποίο δεν δρα όπως τα κορεσμένα λιπαρά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η σοκολάτα δεν δημιουργεί κακή χοληστερόλη και στην πραγματικότητα μπορεί ακόμη και να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης σε ορισμένες κατηγορίες ανθρώπων.

10. Τα άτομα με διαβήτη πρέπει να ξεχάσουν τη σοκολάτα: Η σοκολάτα δεν χρειάζεται να αποφεύγεται εντελώς από ανθρώπους με διαβήτη διότι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Μελέτες δείχνουν ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη σε άτομα με κανονική και υψηλή αρτηριακή πίεση αλλά και την ενδοθηλιακή δυσλειτουργία σε άτομα με διαβήτη.


...επιμέλεια: Ελευθερία Τζώη