Από το Blogger.

Αναζήτηση άρθρου

Δημοφιλέστερα εβδομάδας

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

Η έλλειψη ύπνου μας παχαίνει εβομαδιαίως 1 κιλό

Μελέτη επιβεβαιώνει πως  ο ελλιπής ύπνος είναι ότι το χειρότερο για τη σιλουέτα μας.

Αιτία γι' αυτό αποτελεί το επιπλέον φαγητό: Όπως αποδείχτηκε, όσοι κοιμούνται λιγότερο του κανονικού, λιγότερου δηλαδή των 7-8 ωρών ημερησίως, καταναλώνουν πολύ περισσότερες θερμίδες μεταξύ του μεσημεριανού και βραδινού γεύματος. Αν όμως, αρχίσουν να κοιμούνται πάλι κανονικά, μειώνουν την κατανάλωση λίπους και υδατανθράκων, και χάνουν το επιπλέον βάρος που ενδεχομένως έχουν πάρει.

Τα ευρήματα αυτά είναι ανησυχητικά για εκατομμύρια ανθρώπους, δεδομένου ότι ο ένας στους τρεις ενήλικες κοιμάται συστηματικά λίγο (κάτω από 6 ώρες). «Δεν νομίζω ότι ο ύπνος καθ’ εαυτός οδηγεί σε απώλεια βάρους. Τα προβλήματα βάρους και η παχυσαρκία είναι πολύ πιο πολύπλοκα από αυτό. Ωστόσο η έλλειψή ύπνου φαίνεται ότι συμβάλλει στην παχυσαρκία», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Κεν Ράιτ, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Ενδοκρινολογίας, Μεταβολισμού και Διαβήτη του πανεπιστημίου του Κολοράντο (Η.Π.Α.).

«Εάν ενσωματωθεί ο επαρκής ύπνος στα προγράμματα αδυνατίσματος και διατήρησης του νέου βάρους, πιστεύω ότι θα βοηθηθούν πολλοί άνθρωποι να αποκτήσουν ένα πιο υγιές βάρος», πρόσθεσε. Ωστόσο επισήμανε ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να επιβεβαιωθεί 100% αυτή η θεωρία. Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου επιβραδύνει σημαντικά τον μεταβολισμό, με συνέπεια να χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια ο οργανισμός σε κάθε λειτουργία του, ακόμα και στην αναπνοή. Η έλλειψη ύπνου πιστεύεται επίσης ότι ενθαρρύνει την αύξηση του βάρους διεγείροντας την πείνα..


...επιμέλεια: Ελευθερία Τζώη