Από το Blogger.

Αναζήτηση άρθρου

Δημοφιλέστερα εβδομάδας

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

Το ψάρι μας οφελεί μόνο αν το τρώμε ψητό

Η σύσταση «φάτε ψάρια για να προστατεύσετε την υγεία σας» έχει αξία μόνο εάν τα ψάρια είναι ψητά ή βραστά.

Σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου της Χαβάη στην Μανόα, μόνο αν τα ψάρια τρώγονται ψητά ή βραστά προστατεύουν από τα καρδιολογικά προβλήματα, ενώ ειδικά οι γυναίκες καλό είναι να τα συνοδεύουν με λίγη σος σόγιας χωρίς πολύ αλάτι. Αντίθετα, η κατανάλωση τηγανητών, παστών ή αποξηραμένων ψαριών μπορεί να εντείνουν τον κίνδυνο.

Οι ερευνητές μελέτησαν την πηγή, το είδος, την ποσότητα και την συχνότητα κατανάλωσης ωμέγα-3 λιπαρών οξέων σε 82.243 άνδρες και 103.884 γυναίκες. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι μια μορφή λίπους που, όπως έχει αποδειχθεί, προστατεύει από το έμφραγμα και τον καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ ενδέχεται να συμβάλλει και στην προστασία από άλλα νοσήματα, όπως τα εγκεφαλικά επεισόδια, η νόσος του Άλτσχαϊμερ και η σκλήρυνση κατά πλάκας. Τα «παχιά» ψάρια (π.χ. σαρδέλα, τόνος, σολομός, σκουμπρί, ρέγγα κ.α.) είναι η καλύτερη πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Έπειτα από δώδεκα χρόνια παρακολούθησης, καταγράφηκαν 4.516 θάνατοι από καρδιολογικά αίτια. Οι άνδρες που κατανάλωναν τα περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα από ψητά ή βραστά ψάρια, είχαν 23% λιγότερες πιθανότητες καρδιακού θανάτου, σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν τα λιγότερα. Ωστόσο, ανάλογα ισχυρό όφελος δεν παρατηρήθηκε στις γυναίκες, με εξαίρεση όσες εκτός από πολλά ψάρια, κατανάλωναν και μεγάλες ποσότητες σόγιας με μειωμένο νάτριο. Οι ερευνητές εικάζουν ότι τα θρεπτικά συστατικά της σόγιας συνδυάζονται με τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα των ψαριών, προστατεύοντας την καρδιαγγειακή υγεία των γυναικών.


...επιμέλεια: Ευάγγελος Χόβολος