Από το Blogger.

Αναζήτηση άρθρου

Δημοφιλέστερα εβδομάδας

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις

Το ποτό προκαλεί γρήγορο αλλά κακό ύπνο

Το ποτό μπορεί να μας βοηθά να αποκοιμηθούμε, αλλά ο ύπνος δεν διαρκεί αρκετά ούτε είναι όσο ήσυχος και αναζωογονητικός όσο θα έπρεπε.

Επιστήμονες από το Κέντρο Ύπνου του Λονδίνου (Αγγλία), διαπίστωσαν ότι το αλκοόλ μειώνει τον χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να αποκοιμηθεί. Επιπλέον, η κατανάλωσή αλκοόλ ανεξαρτήτως ποσότητας, αυξάνει μεν τον βαθύ ύπνο κατά το πρώτο μισό της νύχτας, αλλά κατά το δεύτερο μισό, είναι πολύ πιθανό να ξυπνήσουμε και να μην μπορούμε κοιμηθούμε ξανά, ενώ ακόμα κι αν τα καταφέρουμε δεν θα κατορθώσουμε να κοιμηθούμε ήσυχα.

Ποιο είναι το όριο κατανάλωσης αλκοόλ; Υπό την επήρεια δυο τουλάχιστον ποτών, ο χρόνος στο στάδιο REM του ύπνου είναι αισθητά μειωμένος. Το στάδιο REM είναι το πέμπτο στάδιο του ύπνου, κατά το οποίο δημιουργούνται και τα όνειρα. Ο οργανισμός μας έχει απόλυτη ανάγκη το εν λόγω στάδιο, διότι όταν το στερείται πλήττονται η συγκέντρωση, οι κινητικές ικανότητες και η μνήμη. Στους ενήλικες, το στάδιο REM καταλαμβάνει το 20% με 25% της συνολικής διάρκειας του ύπνου. Όταν κοιμόμαστε δηλαδή φυσιολογικά, βιώνουμε συνήθως τέσσερις έως πέντε περιόδους ύπνου REM, συνολικής διάρκειας 90 έως 120 λεπτών.

«Τα ευρήματά μας επιβεβαιώνουν ότι η άμεση και βραχυπρόθεσμη συνέπεια του αλκοόλ είναι η μείωση του χρόνου που απαιτείται έως ότου αποκοιμηθεί κάποιος βαθιά, και αυτό μπορεί να εξηγεί γιατί αρκετοί πάσχοντες από αϋπνία χρησιμοποιούν το αλκοόλ ως βοήθημα για τον ύπνο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ιρσχάαντ Εμπραχίμ, ιατρικός διευθυντής του Κέντρου. Ωστόσο, «το όφελος αυτό έχει ως τίμημα πολύ ταραγμένο ύπνο στο δεύτερο μισό της νύχτας, το οποίο αφήνει τον οργανισμό κουρασμένο και ταλαιπωρημένο, εξουδετερώνοντας έτσι το όποιο αρχικό όφελος. Συνεπώς, αν εξετάσουμε το θέμα συνολικά, το αλκοόλ δεν είναι χρήσιμο για την βελτίωση του ύπνου», πρόσθεσε.


...επιμέλεια: Ευάγγελος Χόβολος